Mat og drikke

I vår barnehage vil barnet få servert et måltid pr dag. Vi varier alt fra varm lunsj, brødmat, knekkebrød og yoghurt. Barn som ikke har spist frokost hjemme, må ha med egen niste hjemmefra. Vi ser helst at barn som kommer etter klokka ni (09.00) har spist før de kommer til barnehagen.

Alle barn må ha med niste til et måltid, og som regel vil dette være ettermiddagsmaten til barna. På turdager så vil den medbrakte maten være nista.

Det å samles rundt et godt måltid mat er en viktig læringsarena. Like viktig er det at maten vi tilbyr gir barna energi til en aktiv dag i barnehagen. Vi har en bevisst holdning til bruk av salt, sukker og visse typer fett i maten vi serverer. Barn som trenger egne dietter får tilrettelagt for det.